18 Nov 2011

Lelaki Tak Suka Perempuan Terhegeh-hegeh

Salam.

Bila dia menolak, kau pun naik gila sampai jadi gila bayang. Padahal kau bukan tergila-gilakan dia sangat, tapi rasa tercabar. Sebab tercabar, kau pun jadi terhegeh-hegeh dengan dia. Lelaki tak suka perempuan yang terhegeh-hegeh. Sudah lumrah lelaki adalah pemburu.

Banyak lagi cara lain yang kau boleh lakukan untuk mencuri hati dia. Sabar itu perlu. Tak perlulah sampai kelihatan terdesak. Kau perlu tahu, masih ramai lagi lelaki yang bersifat ortodoks. Mereka tak dapat menerima hakikat yang perempuan pun boleh memulakan langkah pertama untuk memikat.

Jadi sebelum bertindak, kenal pasti dulu sama ada dia jenis yang terbuka atau masih lagi kolot dalam soal berkaitan cinta.

14 comments:

Amoi MiyaSya said...

setuju ! tak perlu terhegeh2. but its quite enough if you confess ur feeling :)

Azhafizah[フィザ] said...

yup,tak perlu terhegeh2..ade jodoh kite nanti..so,just follow the flow ^_^

Miss Purple Ungu said...

buat malu je terhegeh2 ngan kaum lelaki huhuhu...

Aien Not Alien said...

setuju...


sabar itu satu kunci untuk membuka pintu kejayaan...


memikat pun perlu kunci tau...hihi

Alyaa Rahim said...

Kalau terhegeh2 , nanti diri sendiri yang malu kalau lelaki tu taknak kat kite . hehe

Miss Ain said...

Betul tu,belum ramai lagi lelaki yg berfikiran terbuka kalau pmpuan yg mula kan langkah..

cikumi_violet said...

betol2..stuju sgt..x prlu trhegeh-hegeh ni..(^^,)

Tira Pengemis Maganda said...

hehehehe...sabar itu perlu

NZ Diaz said...

betul. kadang-kadang bila perempuan terburu-buru rupa macam dia bukan nak kita sebenarnya. haha

Greenlinehunter said...

hati ibarat dinding yang ada sebuah pintu...carilah pintu 2 dan ketuklah untuk masuk...law msuk tros t tkot kna halau..peace :)

mR.aSLaN said...

Pembelaan Islam terhadap perasaan cinta adalah melalui cara pernikahan ...

Ayu Aurora said...

Terhegeh-hegeh pada seseorang yg x peduli kan kita hanya membuang masa dan menjatuhkan maruah sendiri. Parah klu kne reject dpn2 .. =D

Cik Amyra said...

buang mase je thegeh2 watpe.kan kan

::ini belog saya . cinta hati saya:: said...

setuju setuju :)